New construction of the A72, section 5.2, Rötha - A38, preliminary work clearing/woodcutting, visual protection walls, protective fences and amphibian guidance systems

vorderseitige Böschung Lärmschutzwall - Blick Richtung Norden © BK

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westliche Göselaue, Amphibienschutzzaun am Überlauf Störmthaler See © BK

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Rodungsfläche nördlich der Göselaue mit zu beseitigendem Schlagabraum © BK

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östlische Göselaue, Beginn SSW 3 an der Unterführung © BK

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abgesteckte Orchideenfläche © BK

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Blick auf SSW3, Detail Amphibienschutz © BK

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vorderseitige Böschung Lärmschutzwall - Blick Richtung Norden © BK

westliche Göselaue, Amphibienschutzzaun am Überlauf Störmthaler See © BK

Rodungsfläche nördlich der Göselaue mit zu beseitigendem Schlagabraum © BK

östlische Göselaue, Beginn SSW 3 an der Unterführung © BK

abgesteckte Orchideenfläche © BK

Blick auf SSW3, Detail Amphibienschutz © BK

Ecological construction monitoring

The A 72 Chemnitz - Leipzig motorway is 60 km long in total. Section 4, which was constructed as a Borna bypass in the course of the B 95, is integrated into the existing routing of the A 72 motorway.
The plan-approved measure comprises the new construction of the A 72 in planning section 5.2 with the junction A 72/B 2 near Böhlen (Großdeuben) as well as a non-operated rest area near Rötha.
The route length of the BAB A 72 in this planning section is 7.245 km.
Active noise protection measures (noise barriers, noise protection walls) are planned to protect the villages of Großdeuben, Böhlen and Rötha as well as the bird sanctuary "Stöhna retention basin".

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Planning offices

Büro Knoblich Landschaftsarchitekten BDLA/IFLA
Zschepplin

Project period
seit 02/2015

Client
EIBS GmbH

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